Planning är ett måste för inhouseavdelningen.

PlannerFed består av erfarna planners och strateger med olika kompetensprofiler. Som inhouse-byrå har ni en särskild utmaning – att leverera bättre kommunikation snabbare tack vare er kunskap om det företaget säljer, men ofta baserat på otydliga uppdragsformuleringar från den interna beställaren. Med vår kunskap om konsumentinsikt och köpbeteende hjälper vi dina kreatörer att fokusera på rätt kreativ utmaning tack vare en bättre och mer inspirerande brief. Samtidigt kan vi hjälpa dig i rollen mot dina interna uppdragsgivare genom att ta in ett externt perspektiv och visa hur affären med slutanvändaren kan utvecklas.

Tre sätt att använda oss

 

  • 1. Inspirations­­möte.

    Under några timmar med dig och din uppdragsgivare visar vi på insikter och möjligheter och ställer relevanta frågor för att utveckla ert erbjudande. Syftet med mötet är inte i första hand att hitta lösningarna utan att inspirera och identifiera vilka frågor som är viktiga att fokusera på framöver.

  • 2. Brief

    ”Tänk om vi för en gångs skull fick en vettig brief.” Känner du igen frågan? Men nu kan det äntligen bli verklighet. Våra planners har jobbat med allt från snabbrörligt till komplexa B2B-produkter, och vet vad som krävs för att skapa en tydlig och inspirerande brief. Och att hjälpa dig utvärdera idéer och innehåll mot briefen om det skulle behövas.

  • 3. Coach

    Marknadsföring blir allt mer komplext. Samtidigt som varumärke och kundrelationer blir allt viktigare finns det ofta allt mindre resurser för att hantera alla frågor som marknadsavdelningen ansvarar för. Ta då hjälp av en av våra erfarna konsulter som regelbundet bollplank och strategisk resurs.